co do 3.0 TDI to tam jest pewna cecha napinacza paska rozrządu - było ostatnio w Turbo Kamera - polecam
A ja programu nie polecam bo powiedziane tam było na odwal się co potwierdzają użytkownicy auta jak i osoba która wystąpiła w tym programie. Problem jest ale stanowczo lepiej przeczytać o nim na portalach zrzeszających właścicieli aut z tymi silnikami a nie głupiego TVN'u.
ps: Kierownice trójramienną z łopatkami można dołożyć do auta samemu (jak się nie ma łopatek)
wojtasos: widzę, że masz Wrocek w profilu - moja Octa z DSG już u dielera więc jak masz ochotę zapraszam - ja też kiedyś myślałem, że auto to tylko manual i radość z jazdy przy wachlowaniu biegami , jednak jak się ma na głowie sporo spraw, auto służy do celów służbowych - dzwonisz zarabiasz i szybko dni lecą - automat przydaję się bardzo.
Kiedyś dostałem na tydzień Civica z automatem - po tygodniu tak się przyzwyczaiłem, że ciężko było
DSG jest dla wygodnych - ale też daję dużą frajdę. problem tylko że za to trzeba dopłacić i to sporo.
no ja używam teraz codziennie podgrzewania fotela... . tylko na przykład ja zawsze jeżdżę bez kurtki na przykład , nie lubię jak mi ciasno.. :szeroki_usmiech
co do audi ..., jeżdziłem sobie troszeczkę A5 3.0tdi w piątek , ma ciekawy motyw że jak się puszcza sprzęgło to i nie dodaje gazu to auto robi to samo , daje leciutko gazu i rusza , zdaje sie że chyba nie da rady zgasnąć :szeroki_usmiech .
ale już troszeczkę trzeszczało , przebieg 58tyś , salon , bezwypadek , spalanie średnie 8,6 a klient ma nogę dość ciężką.
aldam, ale nowe 3.0 common raile sa niezle oszczedne, kolega ma 530d dwuletnie i pali , oczywiscie przy standardowej jezdzie, bez przeginania kolo 8 literow srednio - widzialem na kompie..szok. a masa jednak sporo przewyzsza OII.
jeździłem ku7 w lecie , średnie 10,4 - właściciel jeżdżący dość dynamicznie podobno.
jeździłem tuaregiem , średnie 11,8 - kierowca jeżdżący szybko , agresywnie..
jeździłem tuaregiem , średnie 9,8 chyba - kierowca spokojny , większość trasa..
sądze ze poniżej 9 litrów w takich autach zejść to było by to bardzo męczące.. :szeroki_usmiech
tylko że tam moga być różne silniki zdaje się ... , ostatnio wyszły jakieś mocniejsze te 3 litrowe... w a5 i w tym drugim tuaregu na pewno był ten mocniejszy bo to nówki.., w pierwszym tuaregu jest na pewno ten słabszy..
[ Dodano: Pią 04 Gru, 09 10:07 ]
aaa..w ku7 jakoś głośno było jak na taka furkę... :diabelski_usmiech
ja wcale nie twierdzę, że bkd jest oszczędny. Imo nie jest.
Juz straciłem nadzieję na zejście w trasie poniżej 6l. W AHF 4.7-4-8l to nie był problem. Rekord 3.8l.
Q7 3.0TDI 233km waga 2295kg
dane fabryczne dotyczące spalania:
średnie 10.5
120km/h 8.3
miasto 14.6
przyśpieszenie do 100: 9.1s
Q7 3.0TDI 240km waga 2295kg
spalanie średnie 9.8
90km/h 8.1
miasto 12.9
przyśpieszenie do 100: 8.5s
W A5 jest tylko 3.0TDI 240km i waga 1610kg
spalanie średnie 7.2
90km/h 5.7
miasto 9.9
przyśpieszenie do 100: 5.9
więc jak nie patrzyć to pomiędzy Q7 a A5 jest zaledwie 700kg różnicy w wadze więc jasne jest że spalanie musi być inne (znaczy większe w pojeździe cięższym czyli w Q7 )
natomiast jeśli już coś porównywać do 2.0TDI to raczej auto o podobnej wadze a niestety takich nie ma (te z 3.0TDI są cięższe) A4 z 3.0TDI waży 1600kg a A6 prawie 1800kg podobnie zresztą A8.
Więc fakt spalania większego o około 1,5l w tych silnikach to raczej wina masy a nie 1l pojemności więcej (choć i on ma pewien wpływ)
ps: silniki 3.0 TDI występowały w 4 wariantach 204km, 225, 233 i 240 (do tego już niedługo dojdzie 250km nowej A8)
ps2: wierzcie lub nie ale dojście do 5.5l na 100km w A6 Allroad (waga 1880kg) wcale nie jest jakimś nadzwyczajnym wynikiem i się da przy spokojnej jeździe w okolicach 90km/h
więc bkd
miasto - 7,2l
poza miastem - 4,8l
cykl mieszany - 5,7l
masa 1320kg
u mnie cykl mieszany 7,4 czyli 1,7l więcej. I tyle w moim przypadku musiałbym dodać do tych prezentowanych przez ciebie danych.
ps2: wierzcie lub nie ale dojście do 5.5l na 100km w A6 Allroad (waga 1880kg) wcale nie jest jakimś nadzwyczajnym wynikiem i się da przy spokojnej jeździe w okolicach 90km/h
silnik 3.0 ? jezeli tak nie wierzę , może kiedyś bym uwierzył teraz nie.
Maicroft, Opierając się na tych danych to:
Octavia 2 2.0TDI ma 6.5l na 100km
A4 3.0TDI ma 8,3 na 100km
8,3-6,5=1,8
czyli silnik 3.0TDI w Audi A4 spala o 1,8l więcej od 2.0TDI w Octavii dodam że A4 ma wagę 1655kg a Octavia 1320 czyli Audi jest o "zaledwie" 335kg cięższe jak i silnik ma większą pojemność.
Czyli wynika dla mnie że silnik 3.0TDI jest mniej paliwożerny niż 2.0TDI
wierzcie lub nie ale dojście do 5.5l na 100km w A6 Allroad (waga 1880kg) wcale nie jest jakimś nadzwyczajnym wynikiem i się da przy spokojnej jeździe w okolicach 90km/h
no chyba na tempomacie i oczywiście autostrada.., może , może..
z wczoraj ...a6 kombi , 2.0tdi z chipem , 7,4l średnie.
fajne ałdi , golasek , rzadkość ... , 2006r , polisingowe z niemiec , 180tyś km jakby ktoś się łudził że tam diesle mało jeżdżą.. :twisted: . dziwny program czy cóś.. , obroty ma podniesione na 950 , a jak się tylko muśnie gaz na postoju to tak się wkręca momentalnie że coś dziwnego..jakby ten pedał gazu był jakiś bardzo czuły , nie wiem jak to nazwać :?
Komentarz